Besze Lívia
Kaposváron végeztem el a tanítóképző főiskolát és 1997 óta dolgozom Budapesten a Herman Ottó Általános Iskolában.
Kezdetben napközis pedagógus voltam, amit azért szerettem, mert nagyon jó volt délutánonként kötetlenül beszélgetni, játszani a gyerekekkel. Nagyon jó kapcsolatom volt a szülőkkel is. Nevelni csak úgy lehet jól az iskolában, ha a családdal közösek a céljaink, hasonló az értékrend, amit közvetítünk. Ezt azóta is vallom.
2013-tól osztályfőnök lettem és ezt a feladatot is megkedveltem, mert nagyon jó érzés megtanítani a kis elsősöket írni, olvasni, számolni. Megpróbálom határozottan, de türelmesen vezetni a csoportomat, osztályomban nyugalomban folyik a munka. Szeretem, ha minél önállóbbak a gyerekek, hiszem, hogy amire képesek, azt nem kell megcsinálni helyettük. A gyerekek által jól elvégzett feladatok őket is, és engem is örömmel töltenek el. Fontosnak tartom, hogy kis csapatunkban segítsünk annak, akinek szüksége van rá, és arra nevelem őket, hogy tudjanak örülni egymás sikereinek is.
Négy év alatt igazi közösség alakul a tanítók munkája nyomán, már „fél szavakból is megértjük egymást”, úgyhogy mindig nehéz szívvel válok meg az osztályomtól.
Kedvenc tantárgyam a matematika, a gyerekek többsége is szereti ezt a tárgyat, több mint tízen járnak matek szakkörre, jó eredménnyel veszünk részt a versenyeken.
Arra is büszke vagyok, hogy az osztályomba járó gyerekek szeretnek olvasni, sokan hoznak magukkal könyvet és a szabad idejükben is gyakran olvasgatnak.
Egy nagyfiam van, ő is „hermanos” volt, ebben a tanévben az érettségire készül.
Kívánom mindenkinek, hogy megtalálja gyermeke számára a megfelelő helyet!
Kiss Zsuzsanna
Szeretek iskolámban, a Budapesti XIII. Kerületi Herman Ottó Általános Iskolában dolgozni. Szívügyem a környezeti nevelés, az élet tisztelete. Igyekszem mindennapjaink természetes részévé tenni élő környezetünkkel való kapcsolatunkat. Az ismeretszerzés folyamatát holisztikusan fogom fel. Előnyben részesítem a komplex, játékosítással, tevékenykedtetéssel tarkított órákat. Figyelembe veszem a gyerekek egyéni sajátosságait, igényeit és szükségleteit. A tanulást kölcsönös és dinamikus folyamatként kezelem. Rendezett környezettel, nyugodt légkörrel, támogató – fejlesztő attitűddel segítem rendszeres, mindennapi feladataink sikeres megoldását. Aktívan támogatom a tehetséges tanulók felkészítését, tovább fejlődését. A tanulási nehézségekkel küzdőket fejlesztem a kívánt területeken. Célom, hogy az Önök gyermekei, jókedvűen és eredményesen fejlődjenek, tanuljanak nálunk, és elegendő lehetőséget kapjanak erősségeik bemutatására. Célszerű szabályaink értelmes keretbe foglalják iskolai mindennapjainkat. Törekszem a tanulás megszerettetésére, ill. a diákok meglévő érdeklődésének, motiváltságának fenntartására. Nálam nem bűn tévedni, hibázni. És ami a nehézségeken átsegít: a humor.