Kovács Judit
Két felnőtt fiú édesanyja és feleség vagyok civilben. Hobbijaim az úszás (szenior úszó vagyok), sütés-főzés-kertészkedés és a tanítás. Alsó tagozatos tanító, rajz- és német szakos illetve úszóoktatói végzettségem van.
30 éve tanítok, a Herman suliban 10 éve dolgozom (10 éve élek Budapesten). Tanítási
módszeremnek alapja a játék. Imádok órán játszani a gyerekekkel. Hagyományos játékos
feladatokat is alkalmazok az óráimon, de már egyre nagyobb szerepet kap a termembe felszerelt okostábla is.
Szeretem kicsit továbbgondolni a dolgokat, kicsit másképp csinálni. Az óráimra előszeretettel
hívok vendégeket: magyar órán író-olvasó találkozó, környezet órán elsősegély és életmentés
tanításához mentős szakembert, ének órához zeneakadémián tanuló egyetemistákat hívok – ennek szervezésében kisebbik fiam segít, ő ott tanul – illetve a “Tintanyúl” két frontembere többször elfogadta a meghívásomat, szintén ének órákra.
Szeretek a gyerekekkel közös programokat szervezni. Színházba, operába járni illetve
koncerteken tombolni.
Mindemellett fontosnak tartom az érdeklődő gyerekek tanulmányi versenyeken való megmérettetését, segítem felkészülésüket.
Csanki Gáborné Bartucz Ibolya
Mióta gondolkodnom kellett azon, hogy mi szeretnék lenni, arra az elhatározásra jutottam,
hogy gyerekekkel szeretnék foglalkozni. A csecsemőápolás volt az áhított foglalkozás,
azonban más irányt vett az életem, s így a pedagógusi pályát választottam.
1996-ban végeztem tanítóként, s az év őszétől foglalkozom gyerekekkel.
Két évig dolgoztam a X. kerületben, majd 1998 óta vagyok az iskolánk tanítója. Ez alatt az
idő alatt sok kisgyermeket végig követhettem, míg kicsi elsősből nagy nyolcadikos
diákká vált. A mai napig nagyon örülök, ha viszontláthatom felnőttként a régmúlt kis diákjait.
Számomra fontos a gyermekek jóra, szépre nevelése, a környezetvédelem, állatvédelem, a
társas kapcsolatok, az értékrend, a család szeretetének. fontosságának hangsúlyozása.
Az iskolába csöppenő kisgyermekek számára fontos a szeretetteljes, kiszámítható iskolai
környezet, a játékosság megőrzése, ugyanakkor nagyon várják a komoly iskolás életet, a
tanulást. Ezt az arany középutat igyekszem megteremteni, megtalálni, amikor hozzám
érkeznek a gyerekek.
A magyar nyelv és irodalom tantárgy tanítása során tanítási módszerem lényege a
hangoztatás, a szavak hangokra bontása, összetevés, a hangokból szavak alkotása. A szavakat
szótagokra bontjuk, szótagokból szavakat alkotunk. Ezzel a módszerrel alapozzuk meg a
helyesírás kialakulását.
Míg az írás elkezdődik sok-sok manuális foglalkozással készítjük elő a kicsi ujjakat a helyes
ceruzafogásra, a vonalak vezetésére.
Mindig nehéz dolog az előző osztálytól való elválás, azonban az új kicsik érkezése mindig
nagy kihívást is jelent. A jelenlegi osztályunkban tanuló gyerekek, mint ahogy én is, nagyon
várjuk a kicsiket, akik a leendő első b osztályként a leendő 5. b osztály testvérosztálya lesz.