2020/2021

PÁLYAORIENTÁCIÓS NAP

Nehéz helyzetbe kerültek idén pedagógusaink, amikor a pályaorientációs napot próbálták megszervezni diákjainknak. A járványhelyzet ugyanis alaposan megszabta lehetőségeiket, kreativitásuk azonban idén sem hagyta őket cserben, megpróbáltak az adott lehetőségekkel bűvészkedni.
Lássunk néhány osztályt, mi kerekedett ki e napból!
-A 3.b-sek a takarítói szakma gyakorlati rejtelmeivel ismerkedtek. Tanítóikkal arról is beszélgettek a munka megkezdése előtt – különösen most, járvány idején -, hogy környezetünk tiszta, fertőtlenített legyen. A gyerekek lelkesen dolgoztak azért, hogy osztályuk higiénikusabb legyen.
-A 4.a osztályosok a szabó-varró szakával ismerkedtek meg. Ebben, iskolánk dolgozója, Joli néni Joli néni segítette őket. Az anyagok tulajdonságát kémiai kísérletekkel mutatta be, a gyakorlati részben pedig egy maszkot varrtak a gyerekek.
-A 4. b osztályosoknál három kisgyerek vállalta, hogy egy-egy érdekes szakmát mutat be.
Csontos Marcell a színházi világítás tervezésének rejtelmeibe avatta be osztálytársait. Érdekes eszközöket is hozott mutatóba, sőt egy kis vetélkedővel is készült. Előadása hatalmas sikert aratott a gyerekek körében.
Fencsik Soma az újságírásról beszélt, ppt-vel és egy kis szerepjátékkal színesítve mondandóját.
Sztripszky Borisz kisfilmet, egy riportot készített a bábszínházban folyó bábszínészi, rendezői és bábkészítői munkáról.
-A 6.c-sek e napot régi és új szakmák megismerésével indította, majd egy szakma activity következett. Ezután a szakmákhoz végzettséget társítottak. Végül a napot egy kérdőívvel zárták.
EGÉSZSÉGTUDATOS GONDOLKODÁS ÉS ISKOLAI MOZGÁSTEVÉKENYSÉGEK
A Magyar Diáksport Szövetség által meghirdetetett „Egészségtudatos gondolkodás és iskolai mozgástevékenységek” program idén első alkalommal témanapként jelent meg a hazai iskolákban, így nálunk is.
Alsó és felső tagozat egyaránt megmozgatta magát ezen a napon.
Az alsó évfolyamosok egyik fele a Margitszigeten töltötte a nap első részét. A gyerekek izgatottan várták, hiszen az osztályok fele fél éve nem volt közösségben, főleg nem egy hatalmas szigeten, együtt az osztályukkal. A másik fele a Szent István parkban mozgott, relaxált. Az osztályon belüli sportversenyek, csapatversenyek, fogócskák, mászókázás, labdázás, babzsák gyakorlatok, kidobó, meccs sorozatok, frizbi, tollasütő, futóversenyek, cigánykerekezés, gesztenyével való célba dobás mindenki testét és lelkét felvidította mindkét helyszínen!
A felsősök az Olimpia parkot célozták meg. Fára másztak, tollasoztak, bújócskáztak, kosaraztak.
Minden tanulónk figyelt az egészséges táplálkozásra is, édesség, cukormentes enni és innivalókat fogyasztottak, hiszen meghirdettük e napon a „Nasi mentes” napunkat is! A gyerekek lelkesen be is tartották, tíz órakor előkerültek a gyümölcsök, magvak, teljes kiőrlésű lisztből készült zsemlés szendvicsek.

SZEPTEMBER 30.-A NÉPMESE NAPJA

Szeptember 30-án ünnepeltük iskolánkban a népmese napját, melyet minden évben
Benedek Elek születése napján tartunk.

Ahogy tavaly, idén is sok-sok mesés program várta a gyerekeket. Több osztályban mesehősök bőrébe bújtak a nebulók, jelenítettek meg vagy olvastak népmeséket, kőlevest főztek, és idén sem maradhatott el a bábelőadás, mellyel a legkisebbeket vidították fel.

OKTÓBER 4.- ÁLLATOK VILÁGNAPJA

  1. október 15-én hangzott el először Párizsban az UNESCO épületében az állati jogok egyetemes nyilatkozata, amit 1989. október 21-én fogadott el a Nemzetközi Állatvédő Liga.

A nyilatkozat ráirányítja a figyelmet arra, hogy az állatok nem mozgó játékszerek, hanem érző lények. Sokszor nem tudják magukat megvédeni az emberektől, ezért kellett lefektetni azokat a jogokat, melyek az élet tiszteletét, a szenvedés-és fájdalommentes, boldog életet biztosítják számukra.

Az állatok világnapján természetesen iskolánkban is az állatok jogai álltak a figyelem középpontjában.

A 2.a osztály dalokkal és fejdíszek készítésével készült a napra. A fejdíszekre mindenki a kedvenc állatát rajzolhatta.

A 3.a osztály testnevelés órán főként állatokat utánzó mozgásokat, játékokat végzett.

Technika órán pedig madárhangot, bagoly hangot hallgattak, majd a fülesbagolyról – az év madaráról – beszélgettek. Végül a gyerekek keze nyomán szép kis bagolysereg született.

A 3.b-sek szintén technika órán emlékeztek meg az állatok világnapjáról. A beszélgetés mellett, minden kisgyerek állatos könyvjelzőt készíthetett.

Az 5.a-soknak a gyerekek szülei meglepetésként fotókat küldtek a házi kedvencekről, akik kapcsán többek között az állati jogokról is szó esett.

A 6.c-sek magyar óra keretében izgalmas Activity játékot játszottak, majd egy állatokról szóló szöveggel ismerkedtek meg.

A 8.b-s gyerekek a gyerekkori kedvenc plüss állataikat hozták be, majd arról meséltek, milyen gyerekkori történetek kapcsolódnak a kedvencekhez.