Az országos mérések online lebonyolítása
A 2021/2022-es tanévben valódi mérföldkőnek számító változás következett be a Magyarország pedagógiai mérési rendszerében. Korábban az országos mérések rendszere a szövegértési képességet, a matematikai eszköztudást, valamint az idegen-, illetve célnyelven nyújtott tanulói teljesítményt vizsgálta. A változás két szempontból is jelentős volt. Egyfelől a rendszer kiegészült a természettudomány kompetenciaterülettel, másfelől teljes mértékben átköltözött a digitális médiumra, azaz az országos méréseket a tanulóknak online felületen kell teljesíteniük. A mérések értékelése központilag történik.
A 2022/2023-es tanévben a mérésben részt vevő évfolyamok köre bővül, a 6. és 8. évfolyam mellett:
- a 4. és 5. évfolyamon is vizsgálja a tanulók szövegértési képességét és matematikai eszköztudását,
- a 7. évfolyamon is vizsgálja a tanulók szövegértési képességét, matematikai eszköztudását és természettudományos műveltségét
A 2022-es mérések után a fenntartói, iskolai és feladatellátási helyi és tanulói jelentésekben a matematika és szövegértés mellett a természettudomány és nyelvi mérés eredményeiről is visszajelzés készül.
A tesztek célja annak felmérése, hogy a tanulók milyen mértékben képesek matematikai eszköztudásukat és szövegértési képességeiket és természettudományos műveltségüket a tanulmányaik során és a hétköznapjaikban alkalmazni.
Az új online mérések példafeladatai is elérhetők a honlapon.
Az Országos kimeneti kompetenciamérés lebonyolításának tervezete: